15 Haziran 2010 Salı

Modül 6 Değerlendirme

Modül 6 bugün bitti.Modül 6'nın sonunda daha çok katılımcının web günlüğüne ve wikiye değerli düşüncelerini yazdıklarını memnuniyetle gördüm.Web araçlarını (blog,wiki,paylaşım,öğretmenler odası) kullanarak ürünlerini ve düşüncelerini paylaşan arkadaşlara teşekkür ediyorum.Bu araçları kullanmayan arkadaşların kullanmalarını tekrar önemle rica ediyorum.
Modül 6 bitti.Her modül sonu daha da olgunlaşıyor;ilerisini net görebiliyoruz.Kursun sonuna yaklaşıyoruz.Tüm grupların ünite planlarını inceledim.Genel anlamda programa uygun hazırlandığını gördüm.Planda dikkat edilecek en önemli noktalar şunlar olabilir:1.Tasarım,ünite,içerik soruları 2.Amaçlar 3.Konular 4.Değerlendirme Bölümü 5.Öğretim Süreçleri bölümü (Ünitenin süresi kaç hafta ise her hafta neler yapılacağı anlatılacak.) Ünite Planının Bireysel Farklılıklara Yönelik Destek bölümünü yazılırken olabildiğince ayrıntılı yazılması gerekiyor. Örneğin, grup çalışmaları bireysel farklılıklara yönelik destek için etkili bir araç olabilir, ancak bu bölüme “grup çalışması yapılacaktır” yazıp bırakılmamalı; ayrıntılı biçimde grup çalışmalarının nasıl yapılacağını ve bu uygulamanın hangi öğrencilere ne tür katkıları olacağı da yazılmalıdır.
Ünite planınıda belirtilen çalışmalarla ilgili ürünler mutlaka hazırlanmalı ve bu çalışmalar grup üyelrinin ortak eseri olmalıdır.Destek için illa yüzyüze gelmeye gerek yoktur.Sitenin web araçlarından yaralanarak geri bildirim alınıp verilebilir.Zaten yapılan ürünlerin diğer üyelerin bilgisine sunulması gerekiyor.Grup etkileşimi için bunun yapılması şart.Öğretmen arkadaşların "paylaşım,blog,öğretmenler odası wiki pencerelerini kullanmaları birbirlerine soru sormaları,geri bildirim vermeleri çok güzel gelişmeler... Modül 6 nın Soruları:
Öğrencilerime, öz-yönelimli öğrenen bireyler olmaları için nasıl yardım edebilirim?
Öğrencilerin bireysel gereksinimlerini nasıl karşılayabilirim?
Modülün 6'nın Önemli Noktaları
Öğrenci merkezli öğretime geçiş, hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin belirli alışkanlıklarını değiştirmelerini gerektirir:
Öğretmenler, öz-yönelim becerilerinin gelişmesi için öğrencilerle birlikte çalışmalıdır.
Öğrenciler, öğrenme sürecinde aktif rol oynamalıdır.
Öğretmenler, öğretim süreçlerini öğrenci gereksinimleri doğrultusunda tasarımlayabilmek için dört farklı strateji uygulayabilir:
İçerik
Süreç
Ürün
Öğrenme Çevresi
Öğrencilerin farklı öğrenme biçimleri vardır: Görsel-Sözel-Devinsel, sağ beyin/sol beyin, çoklu zeka.
Her öğrencinin bireysel gereksinim ve özelliklerine göre öğretim sürecini tasarımlamak ve bu doğrultuda destek sağlamak, öğrencilerin öz-güvenmelerinin geliştirilmesi ve bağımsız öğrenenler olmaları açısından önemlidir. Bunu sağlayabilmek için doğru yerde ve zamanda yeterli düzeye desteğin sağlanması, öğrenciler yetkinleştikçe bu desteğin azaltılması gerekir (scaffolding).
MODÜL 6 WEB GÜNLÜĞÜ SORULARI (MODÜL 6 ETKİNLİK 6 ADIM 1)
Bu modül, öğrencilerin öz-yönelimli öğrenen olmalarının ve öğretimin öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre tasarımlanmasının önemini kavramınıza yardımcı oldu mu? Nasıl?
Öğrencilerime, öz-yönelimli öğrenen bireyler olmaları için nasıl yardım edebilirim?
Öğrencilerin bireysel gereksinimlerini nasıl karşılayabilirim?
Şu ana kadar yukarıdaki sorular ile ilgili düşüncelerinizi blog sayfasına yazmadıysanız;yazmanızı öneriyorum.

1 yorum:

  1. Azmi Bey, tüm çalışmaları incelemeniz, geri bildirimde bulunmanız çok önemli. Bu kursta kursiyer arkadaşlar bence başka okullardaki arkadaşlara oranla Web araçlarını kullnmakta oldukça başrılılar. Ürün paylaşımında ürüne son şeklini verme veya değerlendirme araçlarını kullnma konusunda eksikliler var. Fakat kurs bittikten sonra bu değerli dökümanların incelenip, arşivlenmesinde fayda var.Ünite planı, öğrenme etkinlikleri gibi konulardaki rehberliğiniz faydalı olmaktadır. İyi çalışmalar.İrfan ŞAHİN

    YanıtlaSil