23 Eylül 2010 Perşembe

Modül-1 Değerlendirme

Proje tabanlı öğrenmenin eğitim öğretimde yeri şühhesiz yadsınamaz.Siz değerli öğretmen arkadaşların bu konu ile ilgili yazdıkları yazıların da ortak fikri bu doğrultuda.Bu mutluluk verici.Bu fikir aynı zamanda sizler için itici bir güç olacaktır.
Proje tabanlı öğrenmenin yaraları şunlardır:
• Aktif biçimde keşfetmenin ve üst düzey düşünmenin cesaretlendirilmesi (Thomas, 1998)
• Kendine güvenin gelişmesi ve öğrenmeye karşı olumlu tutum kazanılması (Thomas, 2000)
• Öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerinde geleneksel sınıf etkinliklerinde olduğundan daha fazla sorumluluk almaları ve diğer öğretim yöntemlerinden daha fazla akademik kazanım sağlanması (Boaler, 1999; SRI, 2000)
• Üst düzey düşünme, problem çözme, işbirliğine dayalı öğrenme ve iletişim gibi karmaşık becerilerin geliştirilmesine olanak tanıması (SRI)
• Bireysel farklılıklar taşıyan tüm öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlamaya yönelik daha geniş yelpazede öğrenme olanakları sunması (Railsback, 2002)
Aşağıda etkili proje tabanlı ünitelerin özellikleri sıralanmıştır:
• Öğrenciler, öğrenme sürecinin merkezindedir.
• Projeler, amaçlar (kazanımlar) doğrultusunda geliştirilmiş önemli öğrenme amaçlarına odaklanır.
• Projeler, Öğretim Programı Tasarım Sorularından doğar.
• Projeler, sürekli ve çok çeşitli değerlendirme türlerini içerir.
• Projeler, belirli aralıklarla gerçekleştirilen birbiri ile bağlantılı görevleri ve etkinlikleri içerir.
• Projelerin gerçek dünya ile bağlantıları vardır.
• Öğrenciler, bilgi ve becerilerini yayınlanan, sunulan ya da sergilenen ürünleri ve performansları ile gösterir.
• Teknoloji, öğrenmeyi destekler ve zenginleştirir.
• Eleştirel düşünme, proje çalışmalarının temel bileşenidir.
• Çeşitli öğretim stratejileri farklı öğrenme biçimlerini destekler.
Önemli Noktalar:
• Öğrenme ve öğretmeye ilişkin araştırmalar şu önemli sonuçları ortaya koymaktadır:
o Tüm konular yerine önemlileri derinlemesine işlenmelidir.
o Yaratıcı fikirler içselleştirmeyi (öğrenmeyi) kolaylaştırır.
o Sürekli değerlendirme benimsenmelidir.
o Anlamlı, belirli amaçlara hizmet eden ve gerçek yaşamdakine benzer (otantik) görevler tercih edilmelidir.
• Projeler, zengin öğrenme olanakları sağlayan senaryolara odaklanır. Öğrencilerin problem çözme gibi kendilerine anlamlı ve gerçekçi gelen görevleri tamamlamalarını içerir. Projeler sınıf dışındaki hayatı sınıf ortamına getirir ve gerçek dünya sorunlarına yönelinmesini sağlar.
• Proje tasarımının aşamaları şunlardır:
1. Öğretim programında yer alan kazanımlar arasından özel öğrenme amaçları belirlemek, bu amaçlardan üst düzey düşünme ve 21. Yüzyıl Becerileri içermeyenleri bu becerileri içerecek biçimde yeniden yazmak (geliştirmek)
2. Öğretim Programı Tasarım Soruları geliştirmek
3. Değerlendirme planı yapmak
4. Etkinlikler tasarımlamak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder