26 Eylül 2010 Pazar

Modül-2 Değerlendirme

Değerli Öğretmen Arkadaşlarım,
Modül 2 ile ilgili görüşlerinizi okudum.Bu modülün verimli geçtiğini,bilgi ve beceri düzeyinizin arttığını belirtmişsiniz.Bu mutluluk verici.Ortak görüşleriniz:"Sunum hazırlama bilgi ve becerim gelişti. Temel,ünite,içerik sorularını ve ünite planı hazırlama konularında bilgi ve becerilerim gelişti." Temel,ünite,içerik sorularının kalıcı öğrenmeyi sağlamada,eleştirel düşünmeyi sağlamada önemli yere sahip olduğunu kavramışsınız.
Site araçlarını (blog,paylaşım,öğretmenler odası,wiki) kullandınız.İleriki modüllerde bu araçları kullanmaya devam edeceksiniz.Bilhassa grup çalışmalarında bu araçlar daha önem kazanıyor.Paylaşım penceresindeki yazılarınızı, ürünlerinizi inceledim. Ürünleriniz genel olarak güzel.Bazı arkadaşların ürünleri ise içerik,renk,görsel olarak geliştirilmesi gerekiyor. Arkadaşlarınıza verilen yanıtlar genellikle şakavari sözcükler içeriyor. Bu yanlış.Verilen yanıtlar istenilen talebe,içeriğe,ürüne yönelik olmalı.Tespit ettiğiniz olumlu /olumsuz yönler yanıtınızda yer almalı.Paylaşım sekmesindeki yazılarınıza vermiş olduğum yanıtları okumanızı rica ediyorum.Paylaşım sekmesinin temel işlevi hazırlanan ürünlerin paylaşılmasıdır.Hazırladığımız ürünleri mutlaka paylaşıma göndermek ve diğer öğretmenlerin geri bildirimini almak zorundayız. Ayrıca diğer öğretmenlerin ürünlerini incelemek ve geri bildirim vermek zorundayız. Her modülde blog,wiki,paylaşım,öğretmenler odasını usulüne uygun kullanmak zorundayız.
Bu modülün ben de verimli geçtiğine inanıyorum.Bu modülde Ünite Planımızın bazı bölümlerini yazdık."Konu başlıklarını,amaçlar ve 21.yüzyıl becerileri,Öğretim Programı Tasarım Soruları (Temel,ünite,içerik soruları) geliştirme,farklı değerlendirme araçlarını inceleme ve uygun olanları seçme"
Şu ana kadar ünite planınızın a)Konu başlıkları b)Süre c)Amaçlar /kazanımlar-21.yüzyıl becerileri d)Temel,ünite,içerik soruları e) Değerlendirme zaman çizelgesi e)Değerlendirme özeti yazılmış olmalıdır. Ayrıca Bu plana bağlı olarak a) Proje Tabanlı Öğrenmenin yararlarını anlatan bir sunu b) Öğrenci ihtiyaçlarını belirlemeye yönelik bir değerlendirme aracı ürünü,c)Ünte tanıtım sunusu yapılmış olmalıdır.

1 yorum:

  1. -Bu modül, kazanımları, Öğretim Programı Tasarım Sorularını ya da ara (geliştirme amaçlı) değerlendirmeyi öğretim sürecinde kullanma konusunda düşünmeme yardımcı oldu.
    -Öğretim Programı Tasarım Sorularında Temel Soru, Ünite Sorusu ve İçerik sorularını hazırlarken beni araştırmaya ve düşünmeye sevk etti. Ortaya çıkan sorulardan sonra öğrencilere oldukça faydalı olacağını düşünüyorum.
    -Öğrenci gereksinimlerini belirlemek, Gelişim sürecini izlemek, Öz-yönelimi ve işbirliğini yüreklendirmek ve Kavrama düzeyini kontrol etmek gibi değerlendirme araçlarının öğrenme sürecinde öğrenciler ve bizler için oldukça verimli olacağını düşünüyorum.
    -Öğretim Programı Tasarım Soruları öğrencileri düşünmeye, araştırmaya ve yorum yapmalarına imkân sağlayarak daha kalıcı öğrenmeyi desteklemede yardımcı olacağını düşünüyorum.
    -Öğrenci merkezli değerlendirmeyi Geliştirme Amaçlı Değerlendirme amaçları içinde yer alan Öğrenci gereksinimlerini belirlemek olarak planlarım.

    YanıtlaSil