29 Eylül 2010 Çarşamba

Modül-3 Değerlendirme

Değerli Öğretmen Arkadaşlarım,
Modül 3'ü tamamladınız.Ünite planı hazırlama ve ürün dosyası oluşturmada her modülün ayrı bir önemi var.Bu nedenle modülleri titiz bir şekilde incelemek ve uygulamaları gerçekleştirmek grup çalışmasının başarısı için gereklidir.Grup çalışması yaptığımıza göre yardımlaşma şarttır. Ürün hazırlama ve plan oluşturmada,sorunları çözmede yardımlaşma,geri bildirim alma /verme gerekir.Bunun en güzel araçları da "blog,paylaşım,wiki,öğretmenler odası"pencereleridir.Bu araçların her modülde kullanılması kursun içeriğinden dolayı temel zorunluluktur.
Bu kursta başarılı olmak ve grup sorumluluğumuzun gereklerini yerine getirmek için aşağıda belirtilenlere uymak zorundayız.
1. Hergün siteye girerek mesajları ve etkinlik yönergelerini,açıklamaları,örnekleri dikkatli bir şekilde okumak uygulamaları yapmak gerekir.
2.Çevirimiçinde her modül ile ilgili "wiki,blog,paylaşım"çalışmalarını yapmak zorunludur. Kesinlikle isteğe bağlı değildir.
3.Grup çalışması yapıldığına göre her grubun bir ünite planı ve ünite planınına göre ortak ürün dosyanız olacaktır.
4.Paylaşım sayfasına gönderdiğiniz ürünlerinize kişi adı değil,grup adını veriniz.Örneğin:1.Grup Ünite Planı,2.Grup Sunusu gibi.
5.Her grubun Ünite planını grup adıyla gözattan mesaja ekleyerek Modül-3 "Paylaşım" sayfasına göndermesi gerekir.Benim ve öğretmenlerin planları incelemesi /geri bildirim vermesi için zorunludur.
6.Yukarıda belirtilen açıklamalar doğrultusunda hareket edimesi,aksi durumda kurs sonunda BELGE alamazsınız.
Modül 3'ü incelediniz.Bu modülün önemli noktalarını bilgilerinizi tazelemek ve pekiştirmek adına ya da gözünüzden kaçtıysa hatırlatmak için yazmak istiyorum.
Lütfen aşağıdaki soruları yanıtlamadıysanız yanıtlayınız.(Yanıtlarınızı defterinize not ediniz.)
a. Tasarımladığınız ünitenin hangi aşamasında öğrencilerin araştırma yapması gerekiyor?
b. Ünitenizin hangi aşamasında öğrencilerin birbirleriyle iletişim kurması daha kalıcı öğrenmelerine yardımcı olabilir?
c. Ünitenizin hangi aşamasında işbirliği yararlı olabilir?
d. Öğrencilerinizin ünite boyunca problem çözme stratejilerini kullandıklarından nasıl emin olabilirsiniz?
e. Öğrencilerinizin araştırma, iletişim, işbirliği ve problem çözme becerilerini geliştirmek için İnterneti derslerinizde nasıl kullanabilirsiniz?
• Öğrencilerinizin telif hakkı ve etik kullanım ilkelerini tam anlamıyla anladıklarından nasıl emin olabilirisiniz?
• Telif hakkı ve etik kullanım ilkelerinin derslerinizde uygulandığından emin olmak için ne tür bir destek sağlardınız?
Aşağıda belirtilen internet iletişim araçlarından bir kaç tanesini ünitenizin işleniş sürecinde kullanmak zorundasınız.Bu araçlardan size uygun gelen bir kaç tanesini seçiniz ve ünitenizin neresinde kullanılacağını not alınız.
Çeşitli İnternet iletişim araçları bulunmaktadır.
• E-posta istenildiği zaman gönderilen ve okunan yazılı elektronik iletişim aracıdır (Eşzamansız, başka bir deyişle kullancılarının aynı anda bilgisayar başında olmasını gerektirmeden iletişim kurmayı destekler).
• Çevrimiçi Sohbet bireylerin aynı zamanda birbirleri ile buluştukları ve yazılı mesaj alış verişi yaptıkları çevrimiçi araçlardır.
• Hızlı İleti (Instant Messaging=IM) kullanıcıların önceden belirledikleri kişilerle aynı anda hızlı metin tabanlı mesaj alış verişi gerçekleştirmelerini sağlar.
• Çevrimiçi Anket/Kamuoyu Araştırması İnternet üzerinden soru sorarak veri toplama ve çözümleme olanağı sağlar.
• İnternet Üzerinden Sesli Görüşme (VOIP) kullanıcılarının İnternet aracılığıyla, telefonla görüşmeye benzer biçimde, eşzamanlı sesli iletişim kurmalarını sağlar.
Aşağıdaki iletişim araçlarından birini ya da daha fazlasını ünitenizde kullanmak üzere seçin, İnternette bu araçları eğitim ortamlarında nasıl kullanacağınıza ilişkin kaynaklar araştırın, araştırmalarınız sonucu bulduğunuz kaynakları ve aşağıdaki verilen İnternet kaynaklarını ayrıntılı inceleyin. Bu araçları sınıfınızda nasıl kullanacağınız konusunda size yardımcı olacak her türlü kaynağı etiketleyin ya da sık kullanılanlara ekleyin.
Seçenek 1: E-posta
Seçenek 2: Sohbet Odası
Seçenek 3: Hızlı İleti (IM)
Seçenek 4: Anket/Kamuoyu Araştırması
Seçenek 5: İnternet Üzerinden Sesli Görüşme (VoIP)
Belirlediğiniz internet iletişim araçlarını ünitenizde hangi amaçla kullanacağınızı belirleyiniz.Aşağıdaki amaçlardan size uygun olanları seçiniz.
Öğrenciler İnternet iletişim araçlarını şu amaçlar doğrultusunda kullanmaktadırlar:
• Sınıf dışındakilerle iletişim kurmak
• Çalışmalarına ilişkin geribildirim almak
• Bir proje üzerinde grupla ya da bir eşle çalışmak
• Etkileşimli tartışmalara bağlanmak
• Yazılı dilde (yazı yazma) alıştıma yapmak
• Konuşma dilinde alıştırma yapmak
• Bilgi, belge ve diğer kaynakları paylaşmak
• Diğer bireylerden bilgi toplamak
Öğrenciler işbirliğine dayalı Web tabanlı öğrenme araçlarını şu amaçlar doğrultusunda kullanmaktadırlar:
• Düşüncelerini, fikirlerini ve projelerini diğerleriyle paylaşmak
• Web kaynaklarını paylaşmak
• Diğerlerinin düşüncelerine tepkide bulunmak
• Diğerlerinin hazırladığı içeriği değiştirmek, eklemek ve silmek
• Web siteleri hazırlamak
• Günlük benzeri belgeler hazırlamak
Modül Soruları:
• Öğrenme ve öğretme süreçlerini desteklemek için İnterneti nasıl kullanabilirim?
• İnternetin uygun biçimde kullanımını nasıl sağlayabilirim?
Modül 3’ün Önemli Noktaları:
• İnternet araştırma yapmak, işbirliği ve iletişim kurmak için son derece etkili bir araçtır.
• Etik kullanım kuralları telif hakkı olan malzemelerin sınıfta öğretmenler ve öğrenciler tarafından yasal olarak nasıl kullanılabileceğini açıklar.
• Yararlanılan Çalışmalar belgesi her yaştan öğrenci için farklı biçimlerde hazırlanılabilir.
• İnternette nasıl araştırma yapılmalı konusunda deneyimli olmak, öğrencilerin ve öğretmenlerin Web’deki yararlı bilgilere en kısa sürede ve en az emek ile zaman harcayarak erişmelerini sağlar.
• Bir Web sitesinin güvenirliğine ve değerliliğine karar verirken çok çeşitli faktörler göz önünde bulundurulmalıdır.
• E-posta, çevrimiçi sohbet, hızlı ileti ve İnternet üzerinden sesli görüşme araçları, öğrencilerin dünyanın dört bir yanındaki akranlarıyla, uzmanlarla iletişim kurmalarını sağlar.
• Web günlükleri, Wikiler ve çevrimiçi işbirliği belgeleri, öğrencilerin, birbirlerinin çalışmalarını ve bunlarla ilgili görüşlerini çevrimiçi paylaşarak projeler üzerinde işbirliği yapmasını sağlar.
1. Kişisel Web günlüğünüze gidin, “Modül 3’de Öğrendiklerim” başlıklı bir Web günlük sayfası oluşturun ve aşağıdaki soruları kopyalayıp günlüğünüze yapıştırdıktan sonra, bu sorulara ilişkin deneyimlerinizi yazın:
o Bu modül, öğrencilerinizin kalıcı öğrenmesi üzerinde İnternetin etkilerini düşünmenize yardımcı oldu mu? Nasıl?
o Öğrenme ve öğretme süreçlerini desteklemek için İnterneti nasıl kullanabilirim?
o İnternetin uygun biçimde kullanımını nasıl sağlayabilirim?

2. Diğer katılımcıların Web günlüklerini de inceleyerek ilgi çekici bulduklarınıza yorumlarınızı yazın.
3. Yer vermek istediğiniz diğer içgörülerinizi, sorularınızı, düşüncelerinizi de Web günlüğünüze yazın.
PAYLAŞIM SEKMESİ

Modül 4: Paylaşım başlığı altındaki Yeni Tartışma Konusu Ekle düğmesine tıklayın.
• Konu kısmına kendi adınızı içerek şekilde oluşturun.
(Örnek: Ahmetin Paylaşım Tartışması yâda Ayşenin Çalışmaları)
• Metin alanına aşağıdaki sorulara ilişkin cevaplarınızı yazın:
o Ünitenizde İnterneti araştırma, işbirliği ve iletişim amacıyla nasıl kullanacaksınız?
o İnternet kullanımı, öğrencilerinizin 21. Yüzyıl ve üst düzey düşünme becerileri kazanmalarına nasıl yardımcı olacak?
o Hangi konularda geribildirim istiyorsunuz?
Ünite Planınızı mesajınıza ekleyebilirsiniz.

Modül 3'ü tamamladınız ve Modül 4'de öğrencilerin kalıcı öğrenmelerini sergilemelerini bir tür taklit ederek birer örnek yayın, Wiki, sunu ve Web günlüğü oluşturacaksınız.

1 yorum:

  1. Bağlantılar kurmada Eşleş paylaş çalışması ile yaptığımız ünite sunumunuzu arkadaşlarımızla paylaşıp onların fikirlerini aldık. Bu sayede hem daha iyi fikirleri değerlendirme hem de ünitelerimiz hakkında bilgi sahibi olmalarını sağladık. Gruplara ayrılarak bundan sonra tek ünite üzerine çalışacağımızı ve bu sayede çevrimiçi işbirliği sağmayı hedeflediğimizi söyledik. Bunun yanında sadece öğretmenlerin değil aynı zamanda öğrencilerinde çevrimiçi işbirliği sağlayabilmeleri için bunu yaptık. Kazanımlarımızın ilk taslaklarını yazmıştık artık bu aşamada onları 21. YY becerileri ile harmanlayarak projemizin doğru yönde ilerlemesi için hedef seçtik. Kazanımları grubumuzla gözden geçirerek yeniden yapılandırdık. Bu aşamada kazanımlarınızı üst düzey düşünme becerileri ve 21. yy becerileri ile ne kadar harmanlarsanız öğrencilerinizde o kadar başarılı olacaktır. 21. YY becerilerinin hepsinin bir ünite yer alması gibi bir durum söz konusu değildir. O ünite için seçilebilecek en fazla sayıda beceri seçilmelidir. İlerleyen etkinlikte öğrencileriniz gibi araştırma yaptınız kaynakları araştırdınız, çevrimiçi iletişim kurma imkanlarını öğrendiniz. İşbirlikli öğrenme etkinliğinde ise araçların birbiri ile farklarını inceleyerek bir sonraki modülde oluşturacağınız öğrenme örneğinin parçaları için bir ön bilgi aldınız. Öğrenme örneğini oluşturacağı aracı tespitte sıkıntı yaşadığımızda da geri dönerek bu kısmı yeniden gözden geçirdik.

    YanıtlaSil