29 Ekim 2010 Cuma

Modül 3 de öğrendiklerim

Modül 3: Bağlantılar Kurma

Etkinlik 2: 21. Yüzyıl Becerilerini Hedefleme
Hedeflerinizde 21. yüzyıl becerilerine nasıl değinildiği konusundaki düşüncelerinizi not edin. Aşağıdaki soruları göz önünde bulundurun:a. Ünitenizin neresinde öğrencilerinizin araştırma yapması gerekiyor? b. Ünitenizde öğrencilerin öğrenmeleri diğerleri   iletişim kurarak ne zaman geliştiriliyor?c. Ünitenizde nerede işbirliğine dayalı öğrenme yararlı olacak? d. Öğrencilerin üniteniz boyunca problem çözme stratejilerini kullandıklarından nasıl emin olacaksınız? e. Öğrencilerin öğrenmelerini; araştırma, iletişim, işbirliği ve problem çözme becerileri çerçevesinde geliştirmek üzere Interneti sınıfınızda nasıl işe koşacaksınız?
a ünitemizin 2. bölümünde öğrencilerin araştırma yaparak sunu hazırlamasını isteyeceğiz.

b. sunu yaptıkları zaman. bütün bölümlerde gerekli çünkü öğrenciler birbirleri ve gruplarıyla etkileşim içerisinde olmak zorundalard. onlara bir kriz ortamı oluşturarak. mesela sunuları esnasında elektriker kesilebilir veya slayt silinde yedekte slaytın varmı gibi sorulara sorarak problem çözme yeteneklerini test edeceğime. interneti sınıfımda anında araştırma yapmak için kullanacağım. yani e maillerinden almak yöntemiyle konuları geliştirerek.

Etkinlik 3: Teknoloji Kullanımıyla İlgili Yasal ve Etik Uygulamalara Model Sağlama ve Öğretme

Adım 1: Telif Haklarını KeşfetmeTelif Hakları Kaosu Sunuşunu izleyerek not alın.
öğrencilere ünite sunularını hazırlarken konuların sonuna kaynakça kısmı eklemelerini söyleyeceğim. bu konu telif hakları konusunu çözecektir. yoksa bilgi hırsızlığına girdiğini öğrencilerime anlatacağım.

Etkinlik 4:  İnterneti Araştırma Amaçlı Kullanma

Adım 2: Web Kaynaklarını DeğerlendirmeKendi sınıfınıza ilişkin öğrenci formunu ve diğer denetim listelerini incelerken notlarınızı alın.

interneti araştırma amaçlı olarak sadece google yeterlidir bence çünkü ben aradığımı %99 oranında google dan buluyorum

Öğrencilerinize Web kaynaklarını kullanırken daha eleştirel düşünmeleri konusunda ne tür yardımlar sağlayabileceğinize ilişkin notlarınızı alın.

öğrencilerimin web kaynaklarını kullanırken eleştirel düşünmeleri konusunda sınıfta internet olduğunda bizzat kendim yardımcı olmayı düşünüyorum.

Etkinlik 5: Internet Aracılığıyla Dünya ile İletişim Kurma

Adım 2: Üniteniz İçin İletişim Araçlarını DüşünmeÜnitenizde iletişim araçlarını (e-posta, sohbet, anlık ileti gönderme, çevrimiçi anketler ve VoIP) nasıl kullanabileceğiniz konusunda notlarınız alın.

bu konuda gayet iyi durumdayım okuldaki diğer arkadaşlarada ben yardımcı olmaktayım
Etkinlik 6: Web Tabanlı İşbirliğine Dayalı Öğrenmeyi Düşünme Adım 2: Fikirleri Paylaşmaİletişim ve işbirliği araçları için arkadaşlarınızın yorumlarına yönelik notlarınızı alın.

Web tabanlı işbirliğinde öğrencilerin iyi derecede bilgisayar bilmeleri gerekmektedir. geçen günlerde bir öğrencime "bana dosyayı mail at" dedim. "Hocam ben mailde dosya yollayamam. sadece oyun oynarım" dedi. bu yüzden öğrencilere önce bilgisayar eğitimi verilmeli.
Sonraki Aşamayı PlanlamaInterneti İşe KoşmaÜnienizde Internet araçlarını kullanmaya yönelik görüşlerinizi kaydedin.Araştırma/Sorgulama Kaynakları

İNTERNETİ KULLANMAK İÇİN ÖĞRENCİLERİN İNTERNET ETİĞİ VE İNTERNET GÜVENLİĞİ KONULARINDA BİLGİ SAHİBİ OLMALARI GEREKMEKTEDİR. GOOGLE VE YAHOO GİBİ ARAMA MOTORLARINDAN FAYDALANABİLİRLER.
İletişim (Siteleri etiketleme ve işaretleme, e-posta, Anlık ileti, Sohbet, VoIP, Anketler/Kamuoyu anketleri)

e-posta konusunda öğrencilere tanımadıkları insanlardan gelen e-postaları kabul etmemeleri gerektiğini öğretmeliyiz.

İşbirliği (Web günlükleri, Wikiler, Çevrimiçi işbirliğine İlişkin Siteler)

web günlükleri konusunda ben bu modülde çok şey öğrendim. bundan önce benim web sayfam yoktu şimdi var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder