5 Ekim 2010 Salı

Modül-5 Değerlendirme

Modül 5 dün bitti.Her modülün sonunda hedefe daha da yaklaşıyoruz.Her modülün sonunda ünite planınızın daha da gelişmesi ve tutarlı olması gerekir.Grup planlarının ve plana uygun hazırlanan ürünlerin diğer öğretmenler tarafından değerlendirilmesi, karşılıklı görüş alışverişinde bulunulması için planların her modülde paylaşım sekmesine atılması gerekir.Hangi modülde bulunuyorsak o modülün paylaşım sekmesi kullanılacak.Şu aşamaya kadar ünite planının ana hatlarının (ünite konuları,amaçlar/kazanımlar,21.yüzyıl becerileri,temel-ünite-içerik soruları,tasarım soruları,ünite özeti,değerlendirme araçları,öğretim süreçleri) yazılması gerekiyordu.Her modülde planda değişiklik yapılabilir.(çıkarmalar,eklemeler...) Plana uygun yapmış olduğunuz sunumlar çok güzel.Fakat tek sunum yeterli değil.Sitede kaynaklar sekmesinde bulunan örnek öğrenme örneklerini inceleyiniz.Şablonları inceleyiniz.Ünite planınıza uygun yeni öğrenme örnekleri yapınız.Ürün dosyası Denetim listesinde belirlediğiniz çalışmaları mutlaka yapınız.Çalışmaları grup işbirliği içinde yapınız.Değerlendirme araçlarının ünitenin her aşamasında kullanılması gerekiyor.Hangi değerlendirme aracının ne zaman,nasıl,kimler tarafından,niçin kullanılacağının ünite konularının özelliği de göz önüne getirilerek belirlenmelidir.Ünitenizi işlerken özellikle web araçlarından en az iki tanesini planınıza yerleştiriniz.Bu araçların ünitenin neresinde,nasıl,kimler tarafından,hangi amaçla kullanacağınızı belirleyiniz.Öğretmenler odasını,wikiyi,paylaşım penceresini,blog penceresini kullanmaya önem veriniz.Böylece ürünlerinizi paylaşmış,geri bildirim almış/vermiş olursunuz.Aynı iş ile ilgili görüş alışverişinde bulunmuş olursunuz.Modül-5 Kuramdan Uygulamaya (Wiki) "Öğrencilerin Değerlendirme Sürecine Etkin Katılımını Sağlamak" konusu ile ilgili düşüncelerinizi özetledim:

Zorluklar:

1.Sınıfların kalabalık olması,değerlendirmeyi zorlaştıran bir etmendir.

2.Zamanlamada yaşanabilecek sorunlar

3.Öğrencılerin arkadaşlarını değerlendirmede ve öz değerlendirmede objektif olmayabilirler.

4. Arkadaşları ile geribildirim alış-verişinde bulunmakta zorluk çekebilirler.

5. Geribildirim ve web araçları kullanmada zorluk çıkar.

6.Değerlendirme ,karar vermeyi ve seçmeyi içeren bir süreçtir.Öğrencilerin değerlendirme düzeyinde bir performansa sahip olup olmadıklarını belirleme.

Çözümler:

1. Sınıflardaki öğrenci sayısının azaltılması.

2.Ders sürelerinin etkin kullanımı

3.Objektif değerlendirmenin getirileri açıklanabilir.

4.Gruplar sayıca küçültülüp daha samimi ortamlar oluşturulmalı.

5.Teknik imkanlar fazlalaştırılırsa ve
sınıf sayıları azaltılırsa sorun çözülür.

6.Ölçüt kullanılmasında öğrenciye ölçüt verilir ve o ölçütü kullanarak karar vermesi istenir.

Tüm grup üyelerine başarılar dilerim.

4 yorum:

  1. MODÜL 5 ÖĞRENDİKLERİM
    Öğrenmeyi nasıl değerlendiririm?
    Öğrenmeyi değerlendirirken değerlendirme etkinlikleri projenin tamamına yayılmalı ve kapsam geçerliliği olmalıdır. Yani bütün konuların kazanımlarının bulunması gereklidir.Öğrenci merkezli değerlendirme etkinliklerinin de değerlendirme yöntemlerimiz içerisinde olması lazım; bu sayede, öğrencilerinde eksik öğrenmelerini görmeleri sağlanır ve eksik öğrenmelerini gidermelerine imkan sağlanmış olur. Öğrencilerin değerlendirmesi sırasında süreç değerlendirmenin yapılması ve bu değerlendirmelerden öğrencilerin de haberdar edilmesi lazım.Bu sayede ise öğrenci de öğrenme sırasında neleri kazanması gerektiğinin bilincinde olur. Değerlendirme farklı değerlendirme sistemleri vasıtasıyla yapılmalı ki her türlü kazanım ölçülebilsin.Son değerlendirme sistemleri performansın tümünü içerecek şekilde yapılmalı
    Öğrencileri değerlendirme sürecine nasıl dahil edebilirim?
    Öğrenci merkezli değerlendirme etkinliklerinin de değerlendirme yöntemlerimiz içerisinde olması lazım; bu sayede, öğrencilerinde eksik öğrenmelerini görmeleri sağlanır ve eksik öğrenmelerini gidermelerine imkan sağlanmış olur.Değerlendirmelerden öğrencilerin de haberdar edilmesi lazım. Böylece katabilirimÖğrencilere öz değerlendirme ve akran değerlendirme yapmaları için kapsam ve kazanımların ölçüldüğü değerlendirme formları veizleme çizelgeler hazırlayıp bunları uygulayabiliriz.

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Geleneksel sınıflarda öğrenci performansını değerlendirme genellikle sınav, ödev ve sözlü sunularla sınırlıdır.
    Biz bu modülde öğrenme döngüsü boyunca değerlendirme yani sürekli değerlendirmeyi gerçekleştirmeye çalışıyoruz.
    Sürekli değerlendirmeyi;
    1.Öğretimden önce değerlendirme
    2.Öğretim sırasında değerlendirme
    3. Öğretimden sonra değerlendirme
    4. Sınıf öğrenme kültürü oluşturma olarak sıralanabilir.

    Bu süreçte iki tür değerlendirme kullanıyoruz
    1. Ara (geliştirme amaçlı) değerlendirme
    2. Son Değerlendirme

    Son değerlendirmeyi hepimiz yapıyoruz. Yazılı ve testleri kullanabiliriz, ancak derinlemesine değerlendirme yapmak içinde performans veya ürün dosyası yöntemine başvurabiliriz.
    Ara (geliştirme amaçlı) değerlendirmeyi bu modülde işlemeye çalıştık
    Ara (geliştirme amaçlı) değerlendirmede öğretmen, öğrenciye bu konuyu nasıl etkinliklerle anlatırım yerine, öğrencilerin ne anladıklarını bana ne tür etkinliklerle göstermelerini isteyebilirim diye düşünür. Öğretmen kendinin ne yaptığından çok, öğrencinin ne yaptığı açısından bakmaya başlar. Burada öğretmen davranışları, öğrencinin öğrenme amacının aracıdır.
    Öğretmenler sürekli olarak öğrencilerin öğretmenler doğru bilgi türünü sistematik bir şekilde topladıkları ve etkili bir şekilde kullandıklarında, öğrencilerinin düşünen ve öğrenen bireyler olarak yetişmelerine yardımcı olurlar.
    Burada sınıf öğrenme kültürü oluşturmayı açmak istiyorum, öğrenciler, her gün okula “sınavda ne çıkacak? “ düşüncesi ile gelir. Öğretmen de sınavda ne çıkacağını söylemeden sınavda soracağını öğretmen ister, bu karşılıklı bir oyun gibidir. Sonucu odaklanan bir oyun. Bu durumu ara(geliştirme amaçlı) değerlendirme aşamasında öğrenciyi değerlendirmenin içine çekerek değiştirebiliriz. Öğrenciye bu aşamada yardımcı olmanın yolları vardır.

    Kuramdan uygulama bölümünde arkadaşlar, öğrencilerin değerlendirme süreçlerine katılmalarını, objektif olmayacakları, gelişigüzel işaretleyecekleri, sorun yaratacağını, nota etkisi gibi düşüncelerle olumsuz görüş belirtmişler,
    Öğrenciye yardımcı olma konusunda örnek gösterme, istenilen kriterleri söyleme, anlatma olarak göstermişler.
    Arkadaşlar bunu şuna benzetiyorum iki parmak klavye kullanan bir kişiye on parmak öğretmek ne kadar zorsa, (hiç bilmeyen daha çabuk öğrenir) öğretmen merkezli değerlendirmeden, öğrenci merkezli değerlendirmeye geçiş o derece zor geliyor.
    Örneği gösterme o öğrencini bağımsız düşünmesini, yaratıcılığını ve hayal gücünü sınırlayabilir. Kullanacağımız değerlendirme ölçeği ise onu sürecin içine katarak, ilgi duymasını, ne yapacağını bilmesini ve yaratıcı olmasını sağlayabilir.
    Burada en yanlış anlaşılan konu ise; değerlendirmenin amacı öğrenciyi sürece katılmaya teşvik etmek, neleri anlamadığı ve neleri iyi öğrendiğini anlamaktır. Ara (geliştirme amaçlı) değerlendirme öğrenciye not vermek için kesinlikle değildir. Bu amaçla kullanımı düşünmüyoruz, son değerlendirme farklı bir olaydır. Belki ders içi etkinlik değerlendirmesinde kullanılabilir.
    Öğrenciyi değerlendirme sürecine katmanın faydaları çok fazladır. İlgisi, öğrenme isteği, kendini ifade etmesi sağlanacaktır. Sürekli kontrol altında olacağını bilecektir.
    Ara (geliştirme amaçlı) değerlendirme olmadan hazır bulunuşluklarını nasıl öğrenebiliriz, onlara sözlü olarak sorarız, hazırız diyorlarsa başlarız. Gerçekten hazırlar mı? Eğer bir değerlendirme ölçeği kullanırsak neleri bildiklerini çok kısa bir sürede doğru olarak öğrenebiliriz. Bazı arkadaşlar gelişigüzel işaretler diyor ama şunu da unutmamalı sözle söyledikleri her şeyi doğru kabul edebilir miyiz?
    Modül 6 da Öğrenci Başarısını Planlamada bu konuda ipuçlarıda bulabiliriz.

    Düşüncelerimizi yorum bölümüne ve web günlüğüne yazarak güzel bir tartışma ortamı yaratabiliriz. Çünkü bu konu anlaşılmadı yada yanlış anlaşıldı iyi bir tartışma ortamı yaratarak bu konuda tereddütleri giderebiliriz.
    Bazı arkadaşların kuramdan uygulama, modül sonu anketi ve web günlüğü tamamlanmamış olduğundan sadece bu etkinlikleri tamamlayanların görüşünü alabildik.

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil