11 Ekim 2010 Pazartesi

Modül 6 Değerlendirme

Modül 6 bitti. Bugün Modül 7 başladı. Modül 6'nın sonunda uyarılara rağmen hala bazı arkadaşların, web günlüğüne ve wikiye değerli düşüncelerini yazmadıklarını gördüm. Bu hoş bir durum değil.Web araçlarını (blog,wiki,paylaşım,öğretmenler odası) kullanarak ürünlerini ve düşüncelerini paylaşan arkadaşlara teşekkür ediyorum.Bu araçları kullanmayan arkadaşların kullanmalarını tekrar önemle rica ediyorum.
Modül 6 bitti.Her modül sonu daha da olgunlaşıyor;ilerisini net görebiliyoruz.Kursun sonuna yaklaşıyoruz.Tüm grupların ünite planlarını inceledim.Genel anlamda programa uygun hazırlandığını gördüm.Planda dikkat edilecek en önemli noktalar şunlar olabilir:1.Tasarım,ünite,içerik soruları 2.Amaçlar 3.Konular 4.Değerlendirme Bölümü 5.Öğretim Süreçleri bölümü (Ünitenin süresi kaç hafta ise her hafta neler yapılacağı anlatılacak.) Ünite Planının Bireysel Farklılıklara Yönelik Destek bölümünü yazılırken olabildiğince ayrıntılı yazılması gerekiyor. Örneğin, grup çalışmaları bireysel farklılıklara yönelik destek için etkili bir araç olabilir, ancak bu bölüme “grup çalışması yapılacaktır” yazıp bırakılmamalı; ayrıntılı biçimde grup çalışmalarının nasıl yapılacağını ve bu uygulamanın hangi öğrencilere ne tür katkıları olacağı da yazılmalıdır.
Modül 5 ve Modül 6 da yapılan açıklamalar ve örnek şablonlar incelenerek ünitenize,sınıf seviyenize uygun değerlendirme ve öğrenci destek araçları mutlaka yapılmalı;yapılan ürünler, ürün dosyasına atılmalıdır. Ayrıca yapılan ürünler Modül 6 paylaşımına gönderilmelidir.
Ünite planında belirtilen çalışmalarla ilgili ürünler mutlaka hazırlanmalı ve bu çalışmalar grup üyelerinin ortak eseri olmalıdır. Destek için illa yüz yüze gelmeye gerek yoktur.Sitenin web araçlarından yaralanarak geri bildirim alınıp verilebilir.Zaten yapılan ürünlerin diğer üyelerin bilgisine sunulması gerekiyor.Grup etkileşimi için bunun yapılması şart.Öğretmen arkadaşların "paylaşım,blog,öğretmenler odası wiki pencerelerini kullanmaları birbirlerine soru sormaları,geri bildirim vermeleri çok güzel gelişmeler... Modül 6 nın Soruları:
• Öğrencilerime, öz-yönelimli öğrenen bireyler olmaları için nasıl yardım edebilirim?
• Öğrencilerin bireysel gereksinimlerini nasıl karşılayabilirim?
Modülün 6'nın Önemli Noktaları
• Öğrenci merkezli öğretime geçiş, hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin belirli alışkanlıklarını değiştirmelerini gerektirir:
o Öğretmenler, öz-yönelim becerilerinin gelişmesi için öğrencilerle birlikte çalışmalıdır.
o Öğrenciler, öğrenme sürecinde aktif rol oynamalıdır.
• Öğretmenler, öğretim süreçlerini öğrenci gereksinimleri doğrultusunda tasarımlayabilmek için dört farklı strateji uygulayabilir:
o İçerik
o Süreç
o Ürün
o Öğrenme Çevresi
• Öğrencilerin farklı öğrenme biçimleri vardır: Görsel-Sözel-Devinsel, sağ beyin/sol beyin, çoklu zeka.
• Her öğrencinin bireysel gereksinim ve özelliklerine göre öğretim sürecini tasarımlamak ve bu doğrultuda destek sağlamak, öğrencilerin öz-güvenmelerinin geliştirilmesi ve bağımsız öğrenenler olmaları açısından önemlidir. Bunu sağlayabilmek için doğru yerde ve zamanda yeterli düzeye desteğin sağlanması, öğrenciler yetkinleştikçe bu desteğin azaltılması gerekir (scaffolding).
MODÜL 6 WEB GÜNLÜĞÜ SORULARI (MODÜL 6 ETKİNLİK 6 ADIM 1)
o Bu modül, öğrencilerin öz-yönelimli öğrenen olmalarının ve öğretimin öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre tasarımlanmasının önemini kavramınıza yardımcı oldu mu? Nasıl?
o Öğrencilerime, öz-yönelimli öğrenen bireyler olmaları için nasıl yardım edebilirim?
o Öğrencilerin bireysel gereksinimlerini nasıl karşılayabilirim?
Şu ana kadar yukarıdaki sorular ile ilgili düşüncelerinizi blog sayfasına yazmadıysanız; yazmanızı öneriyorum.

3 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Modül içinde dikkat etmeniz gereken iki husus var.
    Bunlardan biri Bireysel Farklılıkların göze alınarak öğrencilerin hepsinin hedefe ulaşmasının sağlanması ve Öğrenci başarısını kolaylaştıracak destek malzemesi geliştirilmesi. Öğretmenlerimizin hali hazırda çoğunlukla öğretim içinde zaten yaptıkları ve bireysel farklılıkları göze alarak öğrencilerin öğrenmeleri kolaylaştıracak materyal geliştirmelerini biraz daha sistemli olarak gerçekleştiriyorlar. Bunun yanında öğrencinin proje sırasında ihtiyaç duyacağına inandığınız destek materyalleri de hazırlamanız gerekli.

    YanıtlaSil
  3. Bu modülle çoklu zeka öğrenme stilleri hakkında bilgilerimizi yenileyip geliştirme olanağı bulduk. Özel öğretime ihtiyaç duyan öğrencilerle üstün zekalı ve yetenekli öğrenciler için önerilen stratejileri çalıştık. Ayrıca öğretim çalışmalarımız boyunca kullanacağımız çeşitli form, şablon ve belgeler yoluyla bireysel farklılıkların ortaya çıkması ve ona göre gerekli desteğin sağlanmasına ilişkin bilgi edinmemize yardımcı oldu.

    Öğrencilerin meraklı, yeni şeyler denemeye istekli ve öğrenmeden zevk alan bireyler olmalarını sağlamak için yaparak, yaşayarak öğrenmeleri, karşılaştıkları problemleri kendilerinin çözmeleri sağlanmalıdır. Meraklarını uyandıracak sorular sorularak, öğrencilerin proje hazırlama süresince hazırlayacakları proje ile ilgili karar verme süreçleri kendilerine bırakılmalıdır. Kendi becerileriyle bir proje ortaya koymaları sağlanarak bu projeyle ilgili kendilerini değerlendirmelerine fırsat verilmelidir. Bu sayede öğrencilerin öz-yönelimli öğrenen bireyler olmalarına yardımcı olunabilir.

    Çoklu zeka kuramına göre öğrenme türleri ele alınarak her öğrencinin farklı öğrenme stili olduğunu düşünmek ve buna göre etkinlikler hazırlamak gerekir. Öğretim plânları tasarlanırken görsel, işitsel ve devinimsel aktiviteler planlara yansıtılmalıdır. Çalışılan üniteyle ilgili anlama soruları hazırlarken, sınıftaki farklı seviyedeki öğrencileri göz önünde bulundurarak kolaydan zora sorular bulunmasına dikkat edilmelidir. İleri seviyedeki öğrenciler için ekstra araştırma görevleri verilebilir. Öğrenciler kendi öğrenme süreçlerinde aktif hale getirilmeye çalışılmalıdır.

    YanıtlaSil