Modül 4: Öğrenme Örnekleri Hazırlama
Etkinlik 1: Öğrencilerin Örneklerini İnceleme
Örnek öğrenci örneklerinden yola çıkarak yararlanabileceğiniz fiirleri not alın. Aşağıdaki soruları göz önünde bulundurun:
- a. Öğrenci örneği hangi 21. Yüzyıl becerilerini sergiliyor? b. Öğrenci örneği, Öğretim Programı Tasarım Sorularına yanıt vermede nasıl yardımcı oluyor? c. Seçilen teknoloji, öğrencilerin öğrenmelerini, verimliliğini ve yaratıcılıklarını nasıl geliştiriyor?
- a)öğrenci çalışmalarında interneti araştırma amaçlı kullanıyor. b)ipucu sağlıyor c)öğrenciler yaparak yaşayarak öğrendikleri için bilgiler daha kalıcı olyor.öğrenci araştırdığı için merak uyandırıyor.
- Etkinlik 2: Öğrenci Örneğimi Planlama Adım 1: Proje Tasarımını Gözden Geçirme Öğrencilerin gerçek dünyaya ilişkin rolleri üstlendikleri bir proje senaryosu düşünün. Aşağıdaki sorulara yönelik yanıtlarınızı not edin:
- Üniteniz ile gerçek dünya bağlantısını nasıl mümkün kıldınız?
- Öğrencilerinizin bu tür gerçek dünya bağlantılarını kurmalarına ne tür senaryolar yardımcı olabilir?
- Öğrencileriniz ne tür roller oynayabilir?
- Bu rolleri gerçekleştirirken ne tür görevleri yerine getiriyor olabilirler?
Adım 2: Öğrenci Örneğimle Sorular, Hedefler ve 21. Yüzyıl Becerileri Arasında Bağlantılar Kurma
Öğrencilerinizin, öğrenci örneklerinde veya genel olarak davranışlarında göstermesini istediğiniz /davranışlara yönelik notlarınızı alın. Öğrencileriniz tarafından sergilenmesini istediğiniz beceri, kavram, bilgi ve 21. Yüzyıl becerilerini düşünün. Görüşlerinizi, öğrenci örneğinin bir parçası olan Öğretim Programı Tasarım Sorularına kaydedin. Ayrıca, öğrencilerinizin düşünme becerilerini geliştirmek üzere, matematiği ünitenizde nasıl işe koşabileceğinizi düşünün.
grup çalışmaları ,uygulama kağıtları,merak uyandıran günlük hayattan sorular.
Sunu | |
Belirli bir hedef kitleye sözlü sunulara yardımcı;kısa ve tamamlanmamış cümle kullanımı; resim, ses, vidyo ve diğer sitelere ve dosyalara hiper-bağlantı, vb. farklı çokluortam unsurları |
|
bilginin günlük hayatta kullanımı sağlar.eğlenceli kılar,teknolojinin kullanım alanını genişletir,uygulama fırsatı sunar.
Yayın (bülten, gazette, broşür) | |
Bir defada bir kişinin okuması planlanan metin tabanlı, tam cümleler; metin ve görsellerin birleştirilmesi; şekiller ve grafiklerin olası kullanımı |
|
şekiller bilgiyi görselleştirir ,bilgiyi sistematik hale getirir.
Yayın (poster) | |
Sınırlı metin, bir kaç cümleden oluşan yapı; görseller anlamı desteklemek ve pekiştirmek için önemli; kitle iletişime yönelik yayınlanır; sınırlı yazma becerilerine sahip daha genç hedef kitleye uygun |
|
dikkat çekme için gereklidir.
Web-tabanlı kaynak: Wiki | |
Web-tabanlı, bağlantıları ve görselleri olan metin ağırlıklı; alt sayfalara ve kategorilere olanak tanır; düzltme geçmişi bulunur; sınıfın dışındaki kullanıcılara yönelik varolan bilginin veya araştırmaların yayınlanmasını mümkün kılar; dünya çapında kullanıcılarla iletişim olanakları; diğer öğrenciler veya uzmanlarla işbirliğine dayalı yazma etkinlikleri; gerçek dünya araştırmalarına ve problem çözümlerine yardım; öğrenmenin veya süreçlerin yansıtılması, paylaşımı |
|
bilgi paylaşımı,iletişim becerisi yardımlaşma
Web-tabanlı kaynak: Web günlüğü | |
Web-tabanlı, bağlantıları ve görselleri olan metin ağırlıklı; gazeteformatında, en üstte tarihli güncel bilgiler; okuyuculardan yanıtlar; sınıfın dışındaki kullanıcılara yönelik varolan bilginin veya araştırmaların yayınlanmasını mümkün kılar; sınıf dışındaki diğerleri ile bilginin toplanması ve paylaşılması; öğrenmenin veya süreçlerin yansıtılması, paylaşımı |
|
web tabanlı kaynak öğrenmeyi pekiştirir.Adım 3: İş İçin En İyi Aracı Seçmek Öğrenci örneğinde teknoloji araçlarının kullanımına yönelik beyin fırtınası yaparak, düşüncelerinizi aşağıdaki tabloda Düşünceleriniz kısmına kaydedin
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder