2 Kasım 2010 Salı

Modül 4 defter kayıtları

Modül 4: Öğrenme Örnekleri Hazırlama

          Etkinlik 1: Öğrencilerin Örneklerini İnceleme
          Örnek öğrenci örneklerinden yola çıkarak yararlanabileceğiniz fiirleri not alın. Aşağıdaki soruları göz   önünde bulundurun:
    a. Öğrenci örneği hangi 21. Yüzyıl becerilerini sergiliyor? b. Öğrenci örneği, Öğretim Programı Tasarım Sorularına yanıt vermede nasıl yardımcı oluyor? c. Seçilen teknoloji, öğrencilerin öğrenmelerini, verimliliğini ve yaratıcılıklarını nasıl geliştiriyor?
    a)öğrenci çalışmalarında interneti araştırma amaçlı kullanıyor.  b)ipucu sağlıyor c)öğrenciler yaparak yaşayarak öğrendikleri için bilgiler daha kalıcı olyor.öğrenci araştırdığı için merak uyandırıyor. 
     Etkinlik 2: Öğrenci Örneğimi Planlama Adım 1: Proje Tasarımını Gözden Geçirme Öğrencilerin gerçek dünyaya ilişkin rolleri üstlendikleri bir proje senaryosu düşünün. Aşağıdaki sorulara yönelik yanıtlarınızı not edin:
    • Üniteniz ile gerçek dünya bağlantısını nasıl mümkün kıldınız?
    • Öğrencilerinizin bu tür gerçek dünya bağlantılarını kurmalarına ne tür senaryolar yardımcı olabilir?
    • Öğrencileriniz ne tür roller oynayabilir?
    • Bu rolleri gerçekleştirirken ne tür görevleri yerine getiriyor olabilirler?
                günlük yaşamdan örneklerle .yaşanmış olaylar ya da uydurulmuş hikaye .konuya uygun roller .sorumluluk üstleniyorlar,yaşayarak öğreniyorlar
          Adım 2: Öğrenci Örneğimle Sorular, Hedefler ve 21. Yüzyıl Becerileri Arasında Bağlantılar Kurma
          Öğrencilerinizin, öğrenci örneklerinde veya genel olarak davranışlarında göstermesini istediğiniz /davranışlara yönelik notlarınızı alın. Öğrencileriniz tarafından sergilenmesini istediğiniz beceri, kavram, bilgi ve 21. Yüzyıl becerilerini düşünün. Görüşlerinizi, öğrenci örneğinin bir parçası olan Öğretim Programı Tasarım Sorularına kaydedin. Ayrıca, öğrencilerinizin düşünme becerilerini geliştirmek üzere, matematiği ünitenizde nasıl işe koşabileceğinizi düşünün.

         grup çalışmaları ,uygulama kağıtları,merak uyandıran günlük hayattan sorular.

             
Sunu
Belirli bir hedef kitleye sözlü sunulara yardımcı;kısa ve tamamlanmamış cümle kullanımı; resim, ses, vidyo ve diğer sitelere ve dosyalara hiper-bağlantı, vb. farklı çokluortam unsurları
  • Sınıf dışında, araştırma, öneri veya değişik bulguları gerçek bir hedef kitleye sunmak
  • Öğrenci çalışmalarına yönelik ürün dosyası hazırlamak
  • Dijital resimli hikaye kitabı oluşturmak
  • Araştırma ve anketlerin göstermek
  • Bilimsel fuar projelerini sunmak
  • Doğrusal olmayan projeleri sunmak
  • Sunucusuz


           












bilginin  günlük hayatta kullanımı sağlar.eğlenceli kılar,teknolojinin kullanım alanını genişletir,uygulama fırsatı sunar.

Yayın (bülten, gazette, broşür)
Bir defada bir kişinin okuması planlanan metin tabanlı, tam cümleler; metin ve görsellerin birleştirilmesi; şekiller ve grafiklerin olası kullanımı
  • Toplumsal bir kurum, okul kulübü veya sanal bir kuruma yönelik bir bülten hazırlamak
  • Tarihi bir grup için sanal bir gazette hazırlamak
  • Zamanın belirli bir dilimine yönelik sanal bir gazette çıkarmak
  • Rehber kitap veya seyahat broşürü hazırlamak
  • Bilgi verici veya ikna edici bir broşür hazırlamak
















şekiller bilgiyi görselleştirir ,bilgiyi sistematik hale getirir.

Yayın (poster)
Sınırlı metin, bir kaç cümleden oluşan yapı; görseller anlamı desteklemek ve pekiştirmek için önemli; kitle iletişime yönelik yayınlanır; sınırlı yazma becerilerine sahip daha genç hedef kitleye uygun
  • Kar amacı gütmeyen bir grup, okul, toplumsal olay veya hizmet projesine yönelik el ilanları veya benzer araçlar hazırlamak
  • Bilgilendirici, ikna edici veya öğretici posterler hazırlamak
  • Özel bir sunuş, toplantı veya konser için davetiye ya da program hazırlamak
  • Belirli bir döneme veya kültüre özgü yiyecekleri kapsayan menu hazırlamak
















dikkat çekme için gereklidir.

Web-tabanlı kaynak: Wiki
Web-tabanlı, bağlantıları ve görselleri olan metin ağırlıklı; alt sayfalara ve kategorilere olanak tanır; düzltme geçmişi bulunur; sınıfın dışındaki kullanıcılara yönelik varolan bilginin veya araştırmaların yayınlanmasını mümkün kılar; dünya çapında kullanıcılarla iletişim olanakları; diğer öğrenciler veya uzmanlarla işbirliğine dayalı yazma etkinlikleri; gerçek dünya araştırmalarına ve problem çözümlerine yardım; öğrenmenin veya süreçlerin yansıtılması, paylaşımı
  • Öğrenci ürün dosyaları hazırlamak
  • Araştırmalar için grafik ön düzenleyici sağlamak
  • Okumalara, deneylere, müziğe, sana ve benzer alanlara ilişkin kazanımların işbirliğine dayalı paylaşımına yönelik alan sağlamak
  • İşbirliğine dayalı yazma etkinlikleri için bir alan sağlamak (oyunlar, hikayeler veya makaleler)
  • Öğrencilerin web günlüklerine bağlantılar organize etmek ve toplamak
  • Görüş ve fikirleri sunmak
  • Bilimsel fuar projelerine yönelik bilgi organize edip sunmak




















bilgi paylaşımı,iletişim becerisi yardımlaşma

Web-tabanlı kaynak: Web günlüğü
Web-tabanlı, bağlantıları ve görselleri olan metin ağırlıklı; gazeteformatında, en üstte tarihli güncel bilgiler; okuyuculardan yanıtlar; sınıfın dışındaki kullanıcılara yönelik varolan bilginin veya araştırmaların yayınlanmasını mümkün kılar; sınıf dışındaki diğerleri ile bilginin toplanması ve paylaşılması; öğrenmenin veya süreçlerin yansıtılması, paylaşımı
  • Okumalar veya sınıf tartışmalarını yansıtmak
  • Konuları çevrimiçi araştırmak ve sonra araştırmaları raporlamak
  • Bir projede grubun gelişimini kaydetmek
  • Paylaşılan sınıf yaşantıları hakkında konuşmak
  • Diğer web günlükleri ve web kaynaklarından düşünmeye sevk eden alıntıları kopyalayıp yapıştırmak ve sonra konu hakkında görüş bildirmek
  • Ask Profesyonel yazarlardan web günlüklerini incelemelerini istemek ve geribildirim sağlamak




















web tabanlı kaynak öğrenmeyi pekiştirir.
Adım 3: İş İçin En İyi Aracı Seçmek Öğrenci örneğinde teknoloji araçlarının kullanımına yönelik beyin fırtınası yaparak, düşüncelerinizi aşağıdaki tabloda Düşünceleriniz kısmına kaydedin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder