3 Kasım 2010 Çarşamba

Modül-4 Değerlendirme

Modül 4 geride kaldı.Umarım bu modül faydalı geçmiştir.Fakat faydalı geçtiğini yüzyüze konuşmalarınızdan,yazılarınızdan anlıyorum.Önünüzü daha net görüyor ve kurs yolculuğunuzda yere daha sağlam basıyorsunuz.
Bu modülde gördüklerinizi,yaptıklarınızı özetlemek istiyorum.
• İnterneti, tasarımladığınız ünitenizde kullanmaya ilişkin görüşlerinizi paylaştınız.
• Öğrencilerin İnterneti uygun biçimde kullanmalarını sağlayacak yöntemleri tartıştınız.
• Örnek öğrenme sunumları, yayınları, Wikileri veya Web günlükleri hazırladınız ve değerlendirdiniz.
• Ünite Planlarında gerekli değişiklikleri yaptınız.
• Öğrendiklerinizi yansıttınız.
Aşağıdaki modül sorularını lütfen blogta yanıtlayınız.
Modül Soruları
• Öğrenme örneğini hazırlamak, ünitedeki beklentilerimi daha açık hale getirmeme ve öğretim sürecini tasarımlamama nasıl yardımcı olabilir?
• Öğrencilerin, projelerini hazırlarken öğrenme amaçlarına ulaşacaklarından nasıl emin olabilirim?
Kursun web araçlarını (blog,wiki,paylaşım,öğretmenler odası) daha yoğun kullanmaya başladınız.Fakat hala buraları kullanmayan arkadaşlar var.Yazılarınız inceledim.Geri bildirimler verdim.Tüm öğretmen arkadaşların bu araçları kullanmasını ve birbilerine geri bildirim vermelerini rica ediyorum.Bu araçları kullanmak zorunluluktur.Bu araçları ne kadar çok kullanırsak ,bu alandaki bilgi ve becerimiz o oranda artar.Kullanmadan,uygulama yapmadan gelişme olmaz.Bu araçları kullanarak grup çalışmasını yürütmeliyiz. Önemli hatırlatma:Hangi modüldeyseniz o modülün paylaşım,wiki sekmelerini kullanınız.
Yapılan incelemede Modül:4 Kuramdan Uygulamaya (wiki) ile ilgili çalışmaları hiçbir öğretmen arkadaşın yapmadığı görülmüştür. Lütfen modüllerde istenilen etkinlikleri yapınız. Bu kursun amacı bilgileri okuyup, işaretlemek değildir. Verilen bilgiler ışığında yardımlaşarak istenilen uygulamaları yapmaktır. Bunun sonucunda ürün elde etmektir.
Paylaşım sekmesini kullanarak aşağıdaki işlemleri yapmadıysanız lütfen yapınız. Grubunuzun ünite planını ekleyerek soruları yanıtlayınız.
1. Paylaşım sekmesine giderek Modül 4: Paylaşımı bölümü altında bir mesaj zinciri oluşturduğunuzdan, Mesaj alanına aşağıdaki sorulara ilişkin cevaplarınızı yazdığınızdan ve kendi ünite planınızı bu mesaja eklediğinizden emin olun:
a. Ünitenizde İnterneti araştırma, işbirliği ve iletişim amacıyla nasıl kullanacaksınız?
b. İnternet kullanımı, öğrencilerinizin 21. Yüzyıl ve üst düzey düşünme becerileri kazanmalarına nasıl yardımcı olacak?
c. Aklınızda takılan konu ya da sorunlar kaldı mı?
Aşağıdaki işlemleri yapmadıysanız lütfen yapınız.
1. Ünite Planınızı açarak, öğrenme amaçlarınızı gözden geçirin.
• Öğrencilerinizin ürünleri aracılığıyla ne tür kavramları, becerileri ve bilgileri sergilemelerini istiyorsunuz?
• Öğrencilerinizin ürünleri ile hangi 21. Yüzyıl Becerilerini sergilemelerini istiyorsunuz?
• Öğrenme örneğiniz hangi Öğretim Programı Tasarım Sorularına, nasıl değinecek?
2. Hazırladığınız ünitede de öğrencilerinizin düşünme becerilerini geliştirmek için matematiği kullanma yollarını düşünün. Aşağıdakilerden ünitenize ve sınıf seviyesine uygun olanları seçiniz.
• Sorular formüle edin
• Veri toplayın, düzenleyin, şekil ve grafikleri kullanarak sergileyin
• Verileri çözümleyin
• Çıkarsama ve tahminleri geliştirerek değerlendirin
• Döngüleri ve değişimi çözümleyin
• Ölçme, ölçekleme, oran ve oranlamayı kullanın
• Eğilimleri çözümlemek için istatistiksel ölçümlerden yararlanın
• Olasılık kavramlarını uygulayın
• Akılcı tahminlerde bulunun
• Modelleri, ilişkileri ve işlevleri anlayın
• Sistemler yaklaşımını kullanın
• Oranları içeren problemler çözün (hız, yoğunluk, vb.)
• İlişkileri temsil etmek ve anlamak için modeller ve gösterimler kullanın
• Muhasebe, finans, bütçe ve pazar çözümlemelerinden yararlanın
• Geometriyi, kesirleri ve simetriyi kullanın
• Özellikleri çözümleyin
• Görsel ve uzamsal akıl yürütme yöntemleri kullanın
• Düşümeyi temsil etmek için grafik ön-düzenleyicilerden yararlanın
Bu modülde öğrenme örneği hazırladınız.Eğer hazırlamadıysanız aşağıdaki adımları takip ederek önce size en uygun web aracını seçiniz ve öğrenme örneğini hazırlayınız.Bu öğrenme örneği ürün dosyasına konuluyor.
En Uygun Teknolojik Aracın Seçimi
Öğrencileriniz öğrendiklerini nasıl gösterecekler? Gösterim için ne tür araçlar kullanacaklar? Aşağıdaki teknoloji araçlarını inceleyerek güçlü yönlerini ve en uygun kullanım yerlerini/amaçlarını düşünün. Ünitenizde öğrencilerinizin hangi araçları kullanmasını istiyorsunuz? Neden (hangi amaçlarla) bunları kullandırmak istiyorsunuz? Öğrencilerinizin yaşlarını, proje yaparken yayınlanmalarını ya da çalışmalarını hedeflediğiniz içerik türünü ve projelerin olası hedef kitlelerini düşünün.
ÖĞRENME ÖRNEĞİ HAZIRLAMAK
Bu aşamada, bir önceki etkinlikte aldığınız kararlarınızı göz önünde bulundurarak bir öğrenme örneği –bir sunu, yayın ya da Web tabanlı kaynak– hazırlayacaksınız. Unutmayın! Öğrenme örneğiniz, öğrencilerinizin öğrenme amaçlarına ulaşmalarına yardımcı olacak nitelikte olmalıdır. Ayrıca, en azından bazı Öğretim Programı Tasarım Sorularının cevaplarını içermeli, üst düzey düşünme ve 21. Yüzyıl Becerilerinin kullanıldığını göstermelidir.
Ünite Planını Yeniden Gözden Geçirmek
Öğrenme örneğinizi hazırlamış bulunuyorsunuz. Bu noktada ünitenizin içeriği ve öğrencilerinize kazandıracağınız beceriler konularında daha net fikirlere sahipsiniz. Bu etkinlikte, Ünite Planınıza geri dönerek gerekli gördüğünüz değişiklikleri yapacak ve Öğretim Süreçleri bölümünün taslağını oluşturacaksınız. Öğretim Süreçleri bölümü, ünite boyunca öğrencilerinizin gerçekleştireceği etkinlikleri tanımlayacaktır. Ayrıca, Öğretim Programı Tasarım Sorularınızı, değerlendirme araçlarınızı ve kazandırmayı hedeflediğiniz 21. Yüzyıl Becerilerini öğretim süreçleri içine nasıl entegre edeceğinizi de planlamalısınız.

Öğrencilere Proje Tabanlı, Öğrenci Merkezli Bir Sınıfa Uyum Sağlamalarında Yardımcı Olmak
Proje tabanlı öğrenmenin benimsendiği üniteler, tüm öğrencilerin bireysel gereksinim ve isteklerinin karşılanmasına yardımcı olmaktadır. Projeler genellikle öğrencilerin içerik, süreç ve ürünler ile ilgili kararlar vermesini gerektirir. Öğrenciler, konuları daha derinlemesine inceler, yeni beceriler kazanır, mevcut becerilerini işe koşar, kişiliklerini yansıtan ürünler ve performanslar sergiler. Projelerde öğrencilerin kararlar vermesi, işbirliği içinde çalışması, girişimci olması ve kalabalık karşısında sunu yapması beklenir. Tüm bunlar ilk başta öğrencilere biraz zor gelebilir.
Öğrencilerin çoğu, alışık oldukları öğretmen merkezli öğrenmeden öğrenci merkezli yaklaşıma geçişte zorluklar yaşayabilir. Öğrenciler, genellikle bilgiyi pasif olarak aldıkları, kapalı uçlu sorulara yanıt verdikleri, kendilerine verilen alıştırmalar üzerinde çalıştıkları ve yazılı sınavlar oldukları bir yaklaşımdan, açık uçlu soruların kullanıldığı, gerçek yaşamdaki (otantik) öğrenme süreçlerinin bulunduğu ve farklı değerlendirme yöntemlerinin/araçlarının bir arada kullanıldığı yeni bir yaklaşıma geçiş sürecinde rollerini benimseme konusunda güçlük çekebilir. “Gerçekten de pasif katılımcılar ve izleyiciler olarak yetişen bu öğrenciler, …, daha fazla çalışmak ve farklı etkinlikleri yapmak durumunda kalmaktan çok da hoşnut olmayacaklardır" (Black & Wiliam, 1998).
Öğrencilerin proje tabanlı, öğrenci merkezli derslere uyum sağlamalarını ve öğretim sürecine etkin katılmalarını nasıl kolaylaştırabileceğinizi tartışın:
Öğrencilere Proje Tabanlı, Öğrenci Merkezli Bir Sınıfa Uyum Sağlamalarında Yardımcı Olmak
1. Aşağıdaki konularda en azından bir öneri geliştirin:
Tüm öğrencilerin aşağıdaki becerileri de sergileyerek proje görevlerini tamamlayabilmelerine nasıl yardımcı olabilirsiniz?
• Ulaşılabilir hedefler belirlemek
• Zamanı iyi kullanmak ve gerekli düzenlemeleri
• Çalışmaları ile ilgili sorular türetmek ve cevaplarını araştırmak
• Başkaları ile uyumlu ve verimli çalışmak
• Gelişimlerini yansıtmak ve planlamak
İyi çalışmalar....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder