6 Kasım 2010 Cumartesi

Modül-5 Değerlendirme

Modül 5 dün bitti.Her modülün sonunda hedefe daha da yaklaşıyoruz.Her modülün sonunda ünite planınızın daha da gelişmesi ve tutarlı olması gerekir.Grup planlarının ve plana uygun hazırlanan ürünlerin diğer öğretmenler tarafından değerlendirilmesi, karşılıklı görüş alışverişinde bulunulması için planların her modülde paylaşım sekmesine atılması gerekir.Hangi modülde bulunuyorsak o modülün paylaşım sekmesi kullanılacak.Şu aşamaya kadar ünite planının ana hatlarının (ünite konuları,amaçlar/kazanımlar,21.yüzyıl becerileri,temel-ünite-içerik soruları,tasarım soruları,ünite özeti,değerlendirme araçları,öğretim süreçleri) yazılması gerekiyordu.Her modülde planda değişiklik yapılabilir.(çıkarmalar,eklemeler...) Plana uygun yapmış olduğunuz sunumlar çok güzel.Fakat tek sunum yeterli değil.Sitede kaynaklar sekmesinde bulunan örnek öğrenme örneklerini inceleyiniz.Şablonları inceleyiniz.Ünite planınıza uygun yeni öğrenme örnekleri yapınız.Ürün dosyası Denetim listesinde belirlediğiniz çalışmaları mutlaka yapınız.Çalışmaları grup işbirliği içinde yapınız.Değerlendirme araçlarının ünitenin her aşamasında kullanılması gerekiyor.Hangi değerlendirme aracının ne zaman,nasıl,kimler tarafından,niçin kullanılacağının ünite konularının özelliği de göz önüne getirilerek belirlenmelidir.Ünitenizi işlerken özellikle web araçlarından en az iki tanesini planınıza yerleştiriniz.Bu araçların ünitenin neresinde,nasıl,kimler tarafından,hangi amaçla kullanacağınızı belirleyiniz.Öğretmenler odasını,wikiyi,paylaşım penceresini,blog penceresini kullanmaya önem veriniz.Böylece ürünlerinizi paylaşmış,geri bildirim almış/vermiş olursunuz.Aynı iş ile ilgili görüş alışverişinde bulunmuş olursunuz.Modül-5 Kuramdan Uygulamaya (Wiki) "Öğrencilerin Değerlendirme Sürecine Etkin Katılımını Sağlamak" konusu ile ilgili düşüncelerinizi özetledim:

Zorluklar:

1.Akran değerlendirmesinde objektif omayabilir.

2. Öz değerlendirme yaparken eksik ve hatalarını göremeyebilir veya görmemezlikten gelebilirler.

3.Değerlendirme yönergelerini yanlış algılayabilirler.

4. Öğrencilerimizde genel olarak yaşanan en büyük sıkıntı, bildiğini söylemekten çekiniyor. Öğrenci bilsede sorulan soruya cevap vermek için söz almıyor.
5. Projelerle yapılan değerlendirmelerde ise, projeyi gerçekten öğrencimi hazırladı bilinmiyor.

6.Bazı öğrenciler gereğinden fazla eleştirel veya duyarlı olabilir.

7.Bazı öğrenciler, grup içinde çalışmaktan çekinirler. Onlar için bu yöntemi uygulamak zor olabilir. Grup lideri, her öğrenciyi katkıya davet etmekte dikkatli olmalıdır.

8.Bireysel farklılıklar olabilir .

9.Öğrenciler grup mantığı içerisinde görev paylaşımı yapmada zorlanabilirler.değerlendirmelerde bulunurken objektif davranmaya bilirler.Akran geribildiriminde bulunken arkadaşlarını yeterince gözlemlememiş olabilir.

10. Grupta anlaşmazlık çıkabilir bu da zamanı verimli kulanamama gibi bir problem yaratabilir

Tüm grup üyelerine başarılar dilerim.

1 yorum:

  1. Bu modül öğrenci merkezli değerlendirmenin nasıl gerçekleştirilebileceği konusunda yardımcı oldu mu? Nasıl?

    C: Evet oldu. Öğrencilerin mutlaka değerlendirmelere katılması gerekir.

    * Öğrencilerin öğrenip öğrenmediklerini nasıl değerlendirebilirim?

    Gözlem ve çeşitli değerlendirme ölçekleri ile.

    * Öğrencileri, değerlendirme sürecinde nasıl aktif hale getirebilirim?

    Değerlendirme sürecinde onlarında fikirlerini alarak aktif olmalarını sağlarım.
    Baglanti - -

    YanıtlaSil