11 Kasım 2010 Perşembe

Modül 6 Değerlendirme

Modül 6 bitti. Bugün Modül 7 başladı. Modül 6'nın sonunda uyarılara rağmen hala bazı arkadaşların, web günlüğüne ve wikiye değerli düşüncelerini yazmadıklarını gördüm. Bu hoş bir durum değil.Web araçlarını (blog,wiki,paylaşım,öğretmenler odası) kullanarak ürünlerini ve düşüncelerini paylaşan arkadaşlara teşekkür ediyorum.Bu araçları kullanmayan arkadaşların kullanmalarını tekrar önemle rica ediyorum.



Modül 6 bitti.Her modül sonu daha da olgunlaşıyor;ilerisini net görebiliyoruz.Kursun sonuna yaklaşıyoruz.Tüm grupların ünite planlarını inceledim.Genel anlamda programa uygun hazırlandığını gördüm.Planda dikkat edilecek en önemli noktalar şunlar olabilir:1.Tasarım,ünite,içerik soruları 2.Amaçlar 3.Konular 4.Değerlendirme Bölümü 5.Öğretim Süreçleri bölümü (Ünitenin süresi kaç hafta ise her hafta neler yapılacağı anlatılacak.) Ünite Planının Bireysel Farklılıklara Yönelik Destek bölümünü yazılırken olabildiğince ayrıntılı yazılması gerekiyor. Örneğin, grup çalışmaları bireysel farklılıklara yönelik destek için etkili bir araç olabilir, ancak bu bölüme “grup çalışması yapılacaktır” yazıp bırakılmamalı; ayrıntılı biçimde grup çalışmalarının nasıl yapılacağını ve bu uygulamanın hangi öğrencilere ne tür katkıları olacağı da yazılmalıdır.



Modül 5 ve Modül 6 da yapılan açıklamalar ve örnek şablonlar incelenerek ünitenize,sınıf seviyenize uygun değerlendirme ve öğrenci destek araçları mutlaka yapılmalı;yapılan ürünler, ürün dosyasına atılmalıdır. Ayrıca yapılan ürünler Modül 6 paylaşımına gönderilmelidir.



Ünite planında belirtilen çalışmalarla ilgili ürünler mutlaka hazırlanmalı ve bu çalışmalar grup üyelerinin ortak eseri olmalıdır. Destek için illa yüz yüze gelmeye gerek yoktur.Sitenin web araçlarından yaralanarak geri bildirim alınıp verilebilir.Zaten yapılan ürünlerin diğer üyelerin bilgisine sunulması gerekiyor.Grup etkileşimi için bunun yapılması şart.Öğretmen arkadaşların "paylaşım,blog,öğretmenler odası wiki pencerelerini kullanmaları birbirlerine soru sormaları,geri bildirim vermeleri çok güzel gelişmeler... Modül 6 nın Soruları:



Öğrencilerime, öz-yönelimli öğrenen bireyler olmaları için nasıl yardım edebilirim?

Öğrencilerin bireysel gereksinimlerini nasıl karşılayabilirim?

Modülün 6'nın Önemli Noktaları



Öğrenci merkezli öğretime geçiş, hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin belirli alışkanlıklarını değiştirmelerini gerektirir:

Öğretmenler, öz-yönelim becerilerinin gelişmesi için öğrencilerle birlikte çalışmalıdır.

Öğrenciler, öğrenme sürecinde aktif rol oynamalıdır.

Öğretmenler, öğretim süreçlerini öğrenci gereksinimleri doğrultusunda tasarımlayabilmek için dört farklı strateji uygulayabilir:

İçerik

Süreç

Ürün

Öğrenme Çevresi

Öğrencilerin farklı öğrenme biçimleri vardır: Görsel-Sözel-Devinsel, sağ beyin/sol beyin, çoklu zeka.

Her öğrencinin bireysel gereksinim ve özelliklerine göre öğretim sürecini tasarımlamak ve bu doğrultuda destek sağlamak, öğrencilerin öz-güvenmelerinin geliştirilmesi ve bağımsız öğrenenler olmaları açısından önemlidir. Bunu sağlayabilmek için doğru yerde ve zamanda yeterli düzeye desteğin sağlanması, öğrenciler yetkinleştikçe bu desteğin azaltılması gerekir (scaffolding).

MODÜL 6 WEB GÜNLÜĞÜ SORULARI (MODÜL 6 ETKİNLİK 6 ADIM 1)



Bu modül, öğrencilerin öz-yönelimli öğrenen olmalarının ve öğretimin öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre tasarımlanmasının önemini kavramınıza yardımcı oldu mu? Nasıl?

Öğrencilerime, öz-yönelimli öğrenen bireyler olmaları için nasıl yardım edebilirim?

Öğrencilerin bireysel gereksinimlerini nasıl karşılayabilirim?

Şu ana kadar yukarıdaki sorular ile ilgili düşüncelerinizi blog sayfasına yazmadıysanız; yazmanızı öneriyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder