21 Aralık 2010 Salı

Modül-5 Değerlendirme

Modül 5 dün bitti.Her modülün sonunda hedefe daha da yaklaşıyoruz.Her modülün sonunda ünite planınızın daha da gelişmesi ve tutarlı olması gerekir.Grup planlarının ve plana uygun hazırlanan ürünlerin diğer öğretmenler tarafından değerlendirilmesi, karşılıklı görüş alışverişinde bulunulması için planların her modülde paylaşım sekmesine atılması gerekir.Hangi modülde bulunuyorsak o modülün paylaşım sekmesi kullanılacak.Şu aşamaya kadar ünite planının ana hatlarının (ünite konuları,amaçlar/kazanımlar,21.yüzyıl becerileri,temel-ünite-içerik soruları,tasarım soruları,ünite özeti,değerlendirme araçları,öğretim süreçleri) yazılması gerekiyordu.Her modülde planda değişiklik yapılabilir.(çıkarmalar,eklemeler...) Plana uygun yapmış olduğunuz sunumlar çok güzel.Ürün dosyanız giderek doluyor.Sitede kaynaklar sekmesinde bulunan örnek öğrenme örneklerini inceleyiniz.Şablonları inceleyiniz.Ünite planınıza uygun yeni öğrenme örnekleri yapınız.Ürün dosyası Denetim listesinde belirlediğiniz çalışmaları mutlaka yapınız.Çalışmaları grup işbirliği içinde yapınız.Değerlendirme araçlarının ünitenin her aşamasında kullanılması gerekiyor.Hangi değerlendirme aracının ne zaman,nasıl,kimler tarafından,niçin kullanılacağının ünite konularının özelliği de göz önüne getirilerek belirlenmelidir.Ünitenizi işlerken özellikle web araçlarından en az iki tanesini planınıza yerleştiriniz.Bu araçların ünitenin neresinde,nasıl,kimler tarafından,hangi amaçla kullanacağınızı belirleyiniz.Öğretmenler odasını,wikiyi,paylaşım penceresini,blog penceresini kullanmaya önem veriniz.Böylece ürünlerinizi paylaşmış,geri bildirim almış/vermiş olursunuz.Aynı iş ile ilgili görüş alışverişinde bulunmuş olursunuz.Modül-5 Kuramdan Uygulamaya (Wiki) "Öğrencilerin Değerlendirme Sürecine Etkin Katılımını Sağlamak" konusu ile ilgili düşüncelerinizi özetledim:

Zorluklar:

"1.Akran değerlendirmesinde objektif omayabilir.

"2. Öz değerlendirme yaparken eksik ve hatalarını göremeyebilir veya görmemezlikten gelebilirler.

"3.Değerlendirme yönergelerini yanlış algılayabilirler.

"4.Bazı öğrenciler, grup içinde çalışmaktan çekinirler. Onlar için bu yöntemi uygulamak zor olabilir. Grup lideri, her öğrenciyi katkıya davet etmekte dikkatli olmalıdır.

"5.Öğrenciler grup mantığı içerisinde görev paylaşımı yapmada zorlanabilirler.değerlendirmelerde bulunurken objektif davranmaya bilirler.Akran geribildiriminde bulunken arkadaşlarını yeterince gözlemlememiş olabilir.

Tüm grup üyelerine başarılar dilerim.

2 yorum:

  1. 1- Bu modül öğrenci merkezli değerlendirmenin nasıl gerçekleştirilebileceği konusunda yardımcı oldu mu? Nasıl?
    -Evet; birden fazla değerlendirme aracı kullanılarak önce – devam ederken – sonunda değerlendirmeler gerçekleştirme imkanıyla dana net ve kalıcı değerledirmeler yapılabilir. Ayrıca kişinin özgüvenini geliştirmede de çok faydası olur.
    2- Öğrencilerin öğrenip öğrenmediklerini nasıl değerlendirebilirim?
    -Klasik değerlendirme araçlarının dışında birden çok ve değişik araçlar kullanarak.
    3- Öğrencileri, değerlendirme sürecinde nasıl aktif hale getirebilirim?
    - akran geri bildirimi kullarak öğrencilerin değerlendirme sürecine katılımını sağlayabiliriz

    YanıtlaSil
  2. Modül 5 de öğrendiklerim
    Bu modülde 21.yy ve üst düzey düşünme becerilerinin kazanılıp kazanılmadığını nasıl değerlendirmem gerektiğini kavradım. Bu modülde sürekli değerlendirme yapmak için planlama sürecinin nasıl olması gerektiğini ve sistematik uygulamalar gerektiğini öğrendim.sistematik değerlendirmenin öğrencinin gereksinmelerini belirlemede ve gelişimini izlemede yardımcı olacağı anladım.değerlendirme araçlarının hangi ölçütler çerçevesinde tasarlanacağını öğrendim.

    YanıtlaSil