25 Aralık 2010 Cumartesi

Modül 6 bitti. 27 Aralık 2010 tarihinde Pazartesi günü Modül 7 başlıyor. Modül 6'nın sonunda uyarılara rağmen hala bazı arkadaşların, wikiye değerli düşüncelerini yazmadıklarını gördüm. Bu hoş bir durum değil.Web araçlarını (blog,wiki,paylaşım,öğretmenler odası) kullanarak ürünlerini ve düşüncelerini paylaşan arkadaşlara teşekkür ediyorum.Bu araçları kullanmayan arkadaşların kullanmalarını tekrar önemle rica ediyorum.

Modül 6 bitti.Her modül sonu daha da olgunlaşıyor;ilerisini net görebiliyoruz.Kursun sonuna yaklaşıyoruz.Ünite planı ve ürün dosyasındaki eksikliklerinizi gideriniz.Planda dikkat edilecek en önemli noktalar şunlar olabilir:1.Tasarım,ünite,içerik soruları 2.Amaçlar 3.Konular 4.Değerlendirme Bölümü 5.Öğretim Süreçleri bölümü (Ünitenin süresi kaç hafta ise her hafta neler yapılacağı anlatılacak.) Ünite Planının Bireysel Farklılıklara Yönelik Destek bölümünü yazılırken olabildiğince ayrıntılı yazılması gerekiyor. Örneğin, grup çalışmaları bireysel farklılıklara yönelik destek için etkili bir araç olabilir, ancak bu bölüme “grup çalışması yapılacaktır” yazıp bırakılmamalı; ayrıntılı biçimde grup çalışmalarının nasıl yapılacağını ve bu uygulamanın hangi öğrencilere ne tür katkıları olacağı da yazılmalıdır.

Modül 5 ve Modül 6 da yapılan açıklamalar ve örnek şablonlar incelenerek ünitenize,sınıf seviyenize uygun değerlendirme ve öğrenci destek araçları mutlaka yapılmalı;yapılan ürünler, ürün dosyasına atılmalıdır. Ayrıca yapılan ürünler Modül 6 paylaşımına gönderilmelidir.

Ünite planında belirtilen çalışmalarla ilgili ürünler mutlaka hazırlanmalı ve bu çalışmalar grup üyelerinin ortak eseri olmalıdır. Destek için illa yüz yüze gelmeye gerek yoktur.Sitenin web araçlarından yaralanarak geri bildirim alınıp verilebilir.Zaten yapılan ürünlerin diğer üyelerin bilgisine sunulması gerekiyor.Grup etkileşimi için bunun yapılması şart.Öğretmen arkadaşların "paylaşım,blog,öğretmenler odası wiki pencerelerini kullanmaları birbirlerine soru sormaları,geri bildirim vermeleri çok güzel gelişmeler... Modül 6 nın Soruları:

Öğrencilerime, öz-yönelimli öğrenen bireyler olmaları için nasıl yardım edebilirim?

Öğrencilerin bireysel gereksinimlerini nasıl karşılayabilirim?

Modülün 6'nın Önemli Noktaları

Öğrenci merkezli öğretime geçiş, hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin belirli alışkanlıklarını değiştirmelerini gerektirir:

Öğretmenler, öz-yönelim becerilerinin gelişmesi için öğrencilerle birlikte çalışmalıdır.

Öğrenciler, öğrenme sürecinde aktif rol oynamalıdır.

Öğretmenler, öğretim süreçlerini öğrenci gereksinimleri doğrultusunda tasarımlayabilmek için dört farklı strateji uygulayabilir:

İçerik

Süreç

Ürün

Öğrenme Çevresi

Öğrencilerin farklı öğrenme biçimleri vardır: Görsel-Sözel-Devinsel, sağ beyin/sol beyin, çoklu zeka.

Her öğrencinin bireysel gereksinim ve özelliklerine göre öğretim sürecini tasarımlamak ve bu doğrultuda destek sağlamak, öğrencilerin öz-güvenmelerinin geliştirilmesi ve bağımsız öğrenenler olmaları açısından önemlidir. Bunu sağlayabilmek için doğru yerde ve zamanda yeterli düzeye desteğin sağlanması, öğrenciler yetkinleştikçe bu desteğin azaltılması gerekir (scaffolding).

MODÜL 6 WEB GÜNLÜĞÜ SORULARI (MODÜL 6 ETKİNLİK 6 ADIM 1)

Bu modül, öğrencilerin öz-yönelimli öğrenen olmalarının ve öğretimin öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre tasarımlanmasının önemini kavramınıza yardımcı oldu mu? Nasıl?

Öğrencilerime, öz-yönelimli öğrenen bireyler olmaları için nasıl yardım edebilirim?

Öğrencilerin bireysel gereksinimlerini nasıl karşılayabilirim?

Şu ana kadar yukarıdaki sorular ile ilgili düşüncelerinizi blog sayfasına yazmadıysanız; yazmanızı öneriyorum.

2 yorum:

  1. Bu modül, öğrencilerin öz-yönelimli öğrenen olmalarının ve öğretimin öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre tasarımlanmasının önemini kavramınıza yardımcı oldu mu? Nasıl?
    Anketler konu üzerinde düşünmemi sağladı daha geniş bir ufukla bakmaya başladım.

    Öğrencilerime, öz-yönelimli öğrenen bireyler olmaları için nasıl yardım edebilirim?
    Farklılıklarını dikkate alarak etkinlik ve projeler sunarım.
    Öğrencilerin bireysel gereksinimlerini nasıl karşılayabilirim?
    Kaynaklardan azami yararlanmaları için okul idaresi ve velilerle işbirliğine girerim. Onların gereksinimlerini belirlemeleri için anketler uygular bunun sonucunda da gereksinimlerini karşılayabilmek için izleyecekleri yolu kendilerinin belirlemesine izin veririm.

    YanıtlaSil
  2. Bu modülde öğrenci başarısını planlamak için öğrencinin güçlü yanlalarını kullanmasını sağlamalıyız.Bunun için öğrencilerin bireysel gereksinmelerini yada özelliklerini dikkate alarak öğretim sürecini tasarlamalıyız.
    Bu tasarım da
    1-içerik
    2-süreç
    3-ürünler
    4-öğrenme cevresi göz önünde bulundurulmalıdır.Farklı öğrenme biçimlerini keşfetmek için öğrenciler grup içi etkinliklerde çalıştırılmalıdır.
    Öğrenme biçimleri öğrencilere okunur ve notlar alınarak öğrenme biçimleri otraya çıkarılmış olur.
    Buna göre
    1-görsel -işitsel-devinimsel
    2-sol beyin sağ beyin
    3-çoklu zeka
    olmak üzere 3grupta toplanmıştır.
    Öğrencilerin zeka yapıları farklı olduğu için ihtiyaç duyacakları destek materyalleride farklılık gösterir.Bu materyalin sağlanması öğrencide öz güven duygusunu geliştirir.Öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerini başarıyla yönetmesi için ara değerlendirme araçlarının geliştirilmesi gerekmektedir.
    Bu araçlar geliştirilirken
    1-öğrencilerin neleri öğrenmesi gerektiği açık dille belirtilmelidir.
    2-öğrencilerin öğrenme amaçlarına yönelik geri bildirimler alınmalıdır.
    3-öğrenciler gelişimlerini kendileri değerlendirmelidir.
    4-öğretmenler bu süreçte öğrenciye yeterli rehberlik yapmalıdır.
    Modül 6 soruları ve cevapları:
    Soru 1:öğrencilerime,öz-yönelimi öğrenen bireyler olmaları için nasıl yardım edebilirim?

    cevap :öğrenciler kendi öğrenmelerinde aktif rol üstlenmelidir.öğretim sürecinin her aşamasında öğrencilerin farklı durumlarını tespit etmem ve buna göre onlara rehberlik yapmam onlara öz yönelimli olmaları konusunda yardımcı olacaktır.degerlendirmelerini de kendisine ve arkadaşlarına bırakarak ”bende başkasının bilgisini ölçebilecek kadar birşey biliyorum’ ’sonucuna ulaşmalarını sağlar.

    Soru 2:öğrencilerin bireysel gereksinimlerini nasıl karşılayabilirim?

    cevap:

    öğrencilerimin kendilerine güvenen bağımsız öğrenciler olmaları için ihtiyaçlarını kendi imkanlarım dahilinde karşılamaya çalısırım.onların rahatça fikirlerini paylaşmaları için ortam hazırlarım.öğretim programlarını hazırlarken görsel,işitsel,hareketsel aktivitelerin planlarımda olmasına dikkat ederim.okuldan,sınıftan ve öğretmenden neler beklediklerini açıklamalarını isterim ve bu isteklerini temin etmeye çalışırım.

    YanıtlaSil